نشست تخصصی تبیین برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در حوزه اطلاع رسانی با حضور معاونین روابط عمومی ادارات کل استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار لوکسترین ها در خراسان جنوبی، نشست تخصصی تبیین برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در حوزه اطلاع رسانی صبح امروز با حضور سردار نظری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و معاونین روابط عمومی ادارات کل استان برگزار شد.

در این نشست دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن عرض سلام و تبریک هفته دفاع مقدس به ایراد سخن در زمینه فرهنگ و بیان چالش ها، موانع، آفات امور فرهنگی پرداخت و ابراز داشت: چرا ما علی رغم اینکه نظام ما یک هویت فرهنگی است و اینکه یک شریعت و یک دین و اعتقاد قوی به نام اسلام داریم با همه آن ظرفیت ها و داشته های فراوان و چرا علی رغم اینکه مردم ما هم به لحاظ تجربی و هم از نظر دین داری ثابت کردند که اهل صحنه های سخت هستند، اما باز هم در حوزه های فرهنگی دغدغه داریم؟

وی افزود: چرا علی رغم اینکه ما مقاطع بسیار حساس و بسیار سخت در حوزه های مبارزاتی در گذشته، در دوران انقلاب اسلامی، در دفاع از نظام اسلامی و ارزش های مقدس آن و ارزش های انقلاب اسلامی این صحنه ها را پشت سر گذاشتیم و هزینه هایی که در این راه دادیم، نمی توانیم موفقیتی که می دانیم چه اثرات فرهنگی معنوی و راهبردی را در زندگی فردی اجتماعی و خانوادگی ما دارد محقق کنیم؟

سردار نظری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: به نظر می آید که در پاسخ به سوال اول به یک نکته می توان پی برد و آن این است که حضور دشمن را در این حوزه به خوبی احساس نمی کنیم، این علت اساسی است که در نتیجه آن کاهش احساس و عدم حساسیت نسبت به دشمن در این حوزه، اراده های ما، عزم های ما، تصمیمات و اقدامات ما ضعیف می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  استان بیان کرد: ما وجود دشمن در حوزه فرهنگی را احساس نکرده ایم، نتوانسته ایم دشمن را ببینیم. در حقیقت وقتی دشمن را ندیدیم تقابل و جنگی را احساس نمی کنیم، همه چیز را عادی می بینیم. در این عرصه رهبر معظم انقلاب برای اینکه حساسیت ها را افزایش دهند و احساس خطر را در تک تک ما اعم از حقیقی و حقوقی افزایش دهند از واژه های تهاجم، ناتو، و جنگ در زمینه فرهنگ استفاده کرده اند. اما با وجود اینها هنوز می بینیم که این حساسیت به خوبی و با ضریبی که لازم هست در این حوزه ایجاد نشده است.

سردار نظری افزود: این حوزه هزینه می خواهد و بدون هزینه و سرمایه گذاری کار شدنی نیست و سرمایه گذاری در این حوزه قبل از آنی که مادی باشد فرهنگی و نرم افزاریست. دشمن از حوزه سخت افزاری ناامید شده و به حوزه نرم افزاری روی آورده و تلاش می کند که ما را از درون تهی کند. متاسفانه خیلی از ما نمی توانیم و نمی خواهیم به دلیل منافع زودگذر و روزمره، فردی و یا گروهی دست به چنین کاری بزنیم و این اشکال عمده ما در موضوع امر به معروف و نهی از منکر که یکی از محور های اساسی حرکت فرهنگی در جامعه ی ماست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خاطر نشان کرد: دشمن برای نفوذ از ابزار استفاده می کند، از ابزار موجه، ابزاری که به نظر ما خوب می آید، ابزاری که به راحتی به آن وابسته می شویم. در نظام اسلامی ما نباید ابزارها خصوصا ابزار های روز رها شوند، بلکه باید مدیریت شوند. نباید این ابزار به دست کسی برسد که هنوز ظرفیت استفاده از ابزار را ندارد. با ابزار نمی توان دشمنی کرد اما وقتی ابزار به دست دشمن مدیریت می شود، ما نیز باید بر روی آن مدیریت داشته باشیم و عدم مدیریت بر آن خطاست.

ایشان در ادامه صحبت های خود افزود: ما سعی کرده ایم هم در برنامه های ستاد احیا و هم در برنامه های بسیج با رویکرد آگاهی بخشی و روشنگری حرکت بکنیم. سعی کرده ایم که در سطح استان هماهنگ حرکت کنیم، سعی کرده ایم که خود مردم و خود اقشار احساس بکنند که درمورد اشکالی که در هر صنف، قشر و محیط هست خودشان به دنبال حل مشکلات بروند و ما فقط هماهنگ کننده و حمایت کننده باشیم. این رویکرد ما بوده و برنامه هایی هم تنظیم شده و معاونین ستاد احیا هم مشغول زحمت در این زمینه هستند و امیدواریم همانطور که از وظایف همه ماست، بیش از گذشته در محیط های مختلف دشمن را برجسته سازی نماییم.

در پایان سخنان سردار نظری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برنامه پرسش و پاسخ برگزار شد و ایشان به سوالات مطرح شده حضار پاسخ دهی نمودند.

در خلال برنامه معاون محترم استاندار جناب آقای مهندس رضایی در این نشست حضور یافتند.

در پایان نیز توسط مدیر جلسه برنامه های ابلاغی شش ماهه دوم سال 1393 که از سوی شورای عالی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ابلاغ شده است ارائه شد.

 منبع:بسیج



m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   , 
برچسب ها :